Elektronické cigarety a náplně do nich (září 2016)
1. 9. 2016
Od 7.9. 2016 je zakázána reklama ( resp. obecně obchodní sdělení) týkající se elektronických cigaret a náhradních náplní do nich.
Reklama je povolena je pouze v publikacích, které jsou určeny výlučně profesionálům v obchodě s elektronickými cigaretami a náhradními náplněmi do nich, a v publikacích, které jsou tištěny a zveřejněny v zemích mimo EU, za podmínky, že tyto publikace nejsou primárně určeny pro vnitřní trh EU. Zakázáno je i sponzorování akcí, činností nebo jednotlivců, jejichž cílem nebo i jen nepřímým účinkem je propagace elektronických cigaret a náhradních náplní do nich, pokud má tzv. přeshraniční účinek v rámci EU ( např. se sponzorovaná akce má konat v několika členských státech EU). V televizním a rozhlasovém vysílání a v audiovizuálních mediálních službách na vyžádání je vyloučeno sponzorování pořadů a služeb osobami, jejichž hlavním předmětem činnosti je výroba nebo prodej elektronických cigaret nebo náplní do nich. Product placement v televizním vysílání a audiovizuálních mediálních službách na vyžádání je omezen obdobně : Pořady ani služby nesmějí obsahovat umístění produktu, pokud se jedná o (..) elektronické cigarety, náhradní náplně do nich nebo umístění produktu osoby, jejímž hlavním předmětem činnosti je výroba nebo prodej (..) elektronických cigaret nebo náhradních náplní do nich“. Jedná se tedy o téměř stejné restrikce, jaké platí pro tabákové výrobky.